Łożyska igiełkowe

Łożyska te stosowane są przede wszystkim w konstrukcjach wymagających oszczędności miejsca w kierunku promieniowym i maksymalnej sztywności oraz nośności. Są natomiast nieodpowiednie do obciążeń osiowych (oprócz łożysk wzdłużnych i kombinowanych).

Koszyki igiełkowe

Koszyk igiełkowy, na który składa się nierozdzielny zestaw koszyka i igiełek, pozwala na uzyskiwanie bardzo zwartych, lekkich konstrukcji o maksymalnej nośności. Jako bieżnia służą tutaj wał i otwór obudowy, dlatego muszą być obrabiane z zachowaniem pożądanej twardości, geometrii i chropowatości. Igiełki prowadzone są precyzyjnie, tak, więc koszyk igiełkowy nadaje się do dużo większych prędkości obrotowych niż w przypadku pełnej ilości igiełek.
Zależnie od zastosowań, oferujemy różne rodzaje materiałów i koszyków:

Typ Właściwości Sufiks
K Poliamid wzmocniony włóknem szklanym -T2
K o KJ Tłoczone z blachy wywijane spawane -S
GK / GPK Dwuczęściowe
K Dwurzędowe -ZW
KBK Do stóp korbowodów
KV Do stóp korbowodów -S
PK / GPK Do główek korbowodów
KMJ Do główek korbowodów -S

Dostępne są również wersje o wymiarach calowych (PCJ).

Tuleje igiełkowe

Niewielkie i lekkie tuleje igiełkowe, używane głównie w zastosowaniach o małych obciążeniach, są bardzo oszczędną metodą łożyskowania, w której pierścień zewnętrzny nie jest obrabiany, lecz uzyskiwany w procesie wytłaczania precyzyjnego.
Należy pamiętać, że geometria bieżni łożyska jest zależna od obudowy (pierścień zewnętrzny małej grubości zapewnia jedynie odpowiednią twardość i chropowatość bieżni).
Serie standardowe (HK) i ciężkie (HMK), dostępne z uszczelnieniem lub bez uszczelnienia, w wersji przelotowej lub nieprzelotowej (BK, BMK).
Niektóre z rozmiarów są dostępne z dwoma rzędami igiełek (-ZW)
Wersje o wymiarach calowych z koszykiem (DCL, SCE) i z pełną ilością igiełek (HCK)

Tuleje igiełkowe NTN to:

  • ułatwione łączenie przez wciśnięcie dzięki dostosowanej geometrii
  • przedłużona żywotność: odpowiednio ulepszony materiał koszyka i igiełek

Łożyska igiełkowe z masywnymi pierścieniami

Łożyska igiełkowe z masywnymi pierścieniami są używane głównie w zastosowaniach o bardzo wysokich obciążeniach.

• Wersje nierozłączne: z pierścieniem wewnętrznym lub bez pierścienia wewnętrznego
- Serie 48, 49, 59 i 69. (seria 49 jest również dostępna z pojedynczym lub podwójnym uszczelnieniem)
- Seria NK: dostępne również z pierścieniem wewnętrznym (oznaczenie NK+IR)
Jeżeli łożysko używane jest bez pierścienia wewnętrznego, gdzie wał służy jako bieżnia, musi zostać poddane odpowiedniej obróbce.

• Wersje rozłączne: RNAO i NAO
Możliwość rozłączenia pierścienia wewnętrznego, zewnętrznego i koszyka, co zwiększa swobodę w zakresie montażu.

• Pierścienie wewnętrzne są dostarczane osobno.
Dostępne są również wersje szlifowane zanurzeniowo do obsadzenia uszczelki.
Łożyska igiełkowe z masywnym pierścieniem mają również wersje w wymiarach calowych. (MR, MI)

Łożyska wzdłużne igiełkowe i wałeczkowe

Łożyska wzdłużne igiełkowe lub wałeczkowe są przeznaczone wyłącznie do przenoszenia obciążeń osiowych w jednym kierunku. Powierzchnie oporowe, które służą jako bieżnia łożyska, muszą być szlifowane i hartowane.

  • Łożyska wzdłużne igiełkowe: typ AXK11
  • Łożyska wzdłużne wałeczkowe: serie 811, 812, 874 i 893

Dostępne z koszykiem poliamidowym (-T2), koszykiem ze stopu aluminium (- : lekkość i lepsze zachowanie w przypadku braku smaru) lub koszykiem tłoczonym z blachy (-JW)


Podkładki:
- typ AS11 o niewielkiej grubości (1 mm), powierzchnie oporowe muszą być płaskie i wystarczająco sztywne
- typy WS (wycentrowane na wale) i GS (wycentrowane na obudowie) są sztywniejsze

Łożyska kombinowane

Gdy w danym zastosowaniu występują różne typy obciążenia, a sztywność i maksymalna oszczędność miejsca to istotne czynniki, bardzo interesującą opcją są łożyska kombinowane. W zależności od rodzaju łożysk możliwe jest przenoszenie obciążeń osiowych w jednym kierunku lub dwóch kierunkach.

• Obciążenia osiowe jednokierunkowe
Część oporowa może składać się z:
- kulek o styku promieniowym (NKX) lub skośnym (NKIA)
- wałeczków do znacznych obciążeń osiowych (NKXR)
W przypadku, gdy całość ma być nierozdzielna, oferujemy kołnierz (-Z)
• Obciążenia osiowe dwukierunkowe
W zależności od wielkości obciążeń część oporowa składa się z igiełek (AXN) lub wałeczków (ARN)

Rolki popychaczy

Rolki popychaczy używane są w zastosowaniach, w których konieczne jest prowadzenie przy minimalizacji tarcia, jak na przykład krzywki i układy prowadzenia liniowego. Sposób korzystania z rolek popychaczy bardzo się różni od stosowania łożysk.
Nie są one montowane w obudowie, a ich pierścienie zewnętrzne są grubsze i poruszają się bezpośrednio po powierzchni, co pozwala na uzyskanie funkcji prowadzenia.

Wszystkie rolki popychaczy, z uszczelkami lub bez uszczelki, z pierścieniem zewnętrznym o profilu wypukłym lub walcowym, są oferowane:
- w wersji bez koszyka, z pełną ilością igiełek (KRV-NATV) do przenoszenia znacznych obciążeń
- w wersji z koszykiem (KR-NATR) do pracy z wyższymi prędkościami
Istnieją również wersje dwurzędowe z pełną ilością wałeczków zapewniające większą nośność (NUTR, NUTW i NUKR)
- Wersje z osią: gwintowane i wyposażone w zacisk dokręcany płaskim śrubokrętem lub kluczem sześciokątnym w celu ułatwienia zamocowania rolki na podstawie. Te rolki można ponownie nasmarować poprzez oś.
- Wersje bez osi: z prowadzeniem bocznym lub bez prowadzenia bocznego

INTERVITO
tel: +48 22 879 79 79
fax: +48 22 879 88 77
biuro@intervito.com.pl
Pola zaznaczone na czerwono zawierają błędy lub są puste!
Trwa wysyłanie, proszę czekać!
imię i nazwisko

telefon

e-mail

treść